Počítače dětem

Opatrovnice nemohla aničce počítač sama zakoupit

Projekt Počítače dětem již řadu měsíců pomáhá potřebným rodinám, které nemají prostředky svým dětem pořídit výpočetní techniku, která se stala klíčovou součástí školní výuky. A i když distanční výuka již pro žáky a studenty skončila, počítače budou pro studium potřeba víc než kdy dříve. 

Žáci a studenti si nově museli zvyknout na komunikaci se svými spolužáky a kantory skrze webkamery svých počítačů a mobilních zařízení. A i když byla snaha ze strany vzdělávacích institucí maximální, na druhé straně rovnice stálo mnoho rodin, které nebyly schopné dětem výuku na dálku zajistit. 

 

 

Paní Olga má v opatrovnictví patnáctiletou neteř, která navštěvuje devátou třídu základní školy. Ta by se ráda stala aranžérkou. Ráda má také hudbu a tanec. Dětství neměla neteř paní Olgy vůbec jednoduché. Matka výchovu dcery nezvládala a rozhodla se svěřit malou Aničku do péče dětského domova. V současné době je matka ve výkonu trestu a s dcerou se nevídá. Aby Aničce zajistila alespoň nějaké rodinné zázemí, rozhodla se paní Olga vzít si svou neteř z dětského domova k sobě. S výchovou má bohaté zkušenosti – sama má již dva dospělé syny. 

Rozpočet paní Olgy byl ale velmi krutě zasažen pandemií koronaviru. Jakožto pracovnice muzea nemohla přes lockdown svou práci vykonávat vůbec. Aničce tedy její teta nemohla ke studiu poskytnout tolik potřebný počítač. Distanční výuku nejdříve zkoušela Anička přes mobilní telefon. Ten ale nápor distanční výuky nevydržel a rozbil se. Aničce tak nezbyl žádný prostředek, jak se s distanční výukou vypořádat. Rodina se proto obrátila na nadaci Nova a projekt Počítače dětem s žádostí o pomoc s poskytnutím výpočetní techniky. 

O příběhu paní Olgy jsme se dozvěděli ve spolupráci s ambasadorkou projektu Nikolou Kokyovou a díky společné pomoci nadace Nova a projektu Počítače dětem může nyní Anička dohnat zameškané povinnosti. Počítač je pro ní navíc stěžejní, neboť informatika je ve škole její oblíbený předmět. 

Aničce přejeme mnoho úspěchů! 

Projekt je realizován s podporou Ministerstva kultury ČR v rámci dotačního programu Podpora integrace příslušníků romské menšiny.